Dla kogo kosmetyk?

Twórcy omawianych produktów na samym wstępie muszą zastanowić się, komu chcą sprzedać swoje wyroby. Mowa o grupach docelowych, które trzeba zdefiniować bez względu na to, jakiego rodzaju towar chcemy sprzedać. W sferze kosmetyków filozofia handlowa nie jest specjalnie skomplikowana. Każdy wie, że gros kupujących to kobiety. Również one da się łatwo podzielić na podgrupy – każda z nich musi znaleźć na półce coś odpowiedniego. Młode dziewczyny lubią sięgać po kosmetyki dedykowane nastolatkom. Świetnie pielęgnują młodą cerę, pomagają w zwalczaniu pryszczy i trądziku, które są częstą przypadłością. Oprócz tego opakowania cechuje dynamiczna, kolorowa szata graficzna, która przyciąga wzrok.

Dojrzalsze panie interesują się kosmetykami, które opóźniają efekty starzenia i hamują zanik włókien kolagenowych. Dlatego właśnie kolagen stał się jednym z najczęściej stosowanych składników kremów czy maseczek. Popularne są również intensywne serum, zawierające skoncentrowany kolagen oraz inne dobroczynne substancje. Są zwykle droższe i pozycjonowane w segmencie premium.

W porównaniu z damskimi propozycjami, oferta skierowana do mężczyzn wygląda faktycznie blado. Na polskim gruncie wynika to z tradycyjnych przyzwyczajeń panów, którzy nie chcą wyglądać „zbyt ładnie”. Rzeczywiście, nadmierna dbałość faceta o wygląd może budzić rozmaite skojarzenia, których lepiej unikać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *